روش تهیه کیک یخچالی خانگی

روزبهان



به وبلاگ من خوش آمدید


روش تهیه کیک یخچالی خانگی

کیک درست کردن یکی از تفریح های خانم ها و حتی بیشتر آقایانی است که عاشق آشپزی هستند و هر از چندگاهی برای محک زدن خودشان باید کیک درست کنند.

کیک ها تنوع خیلی زیادی دارند و اگر بخواهید حتی اسم آن ها را هم ذکر کنید باید یک کتاب قطور بنویسید. یکی از کیک هایی که در این مطلب از مجله آشپزی شادیما تصمیم گرفته ایم آن را برای شما آموزش دهیم، کیک یخچالی است که به راحتی و در کمترین زمان می توانید آن را درست کنید.

مواد لازم تهیه کیک یخچالی فوری

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شکر ½ لیوان
شیر 3 لیوان
شکلات خورد شده 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای خوری
کره 10 گرم
بسکوییت پتی بور به مقدار نیاز

طرز تهیه کیک یخچالی فوری مرحله به مرحله

طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و اصلا نیازی نیست که فوت و فن خاصی را رعایت کنید. سعی کنید طبق مراحل پیش بروید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

مرحله اول (ترکیب کردن مواد):

 

آرد و نشاسته و پودر کاکائو را با هم داخل یک قابلمه مخلوط کنید. بعد در چند مرحله شیر را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و اجازه ندهید که گلوله شود.


مرحله دوم (حرارت دادن مواد):

در این مرحله قابلمه را روی شعله بسیار کم بگذارید و در تمام مدت آن را هم بزنید تا ته نگیرد. پس از اینکه مقداری مواد را هم زدید، شکلات ها را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ذوب شود.


مرحله سوم (اضافه کردن کره و وانیل):

پس از گذشت 10 دقیقه از مرحله دوم، کره و وانیل را اضافه کنید و مداما هم بزنید تا کرده به خوبی ذوب شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید.


مرحله چهارم (آماده سازی کیک):

در این مرحله کف ظرف کیک را کمی مرطوب کنید و یک نایلون فریز داخل آن پهن کنید. سپس مقداری از سس سرد شده را داخل آن بریزید و سپس بسکوییت های پتی بور را با یک لحظه گذاشتن داخل شیر خیس کنید و روی سس قرار دهید.

این کار را تا پر شدن ظرف می توانید انجام دهید و مراحل را تکرار کنید. آخرین مرحله را با سس به پایان برسانید و روی آن را با نایلونی که از قبل زیر ان کشیده اید بپوشانید.

سپس ظرف را به مدت 3 ساعت داخل یخچال بگذارید تا کیک شما آماده شود. بعد از این زمان کیک شما آماده است و می توانید آن را داخل ظرفی که می خواهید سرو کنید پیاده کنید و از هر تاپینگی که می خواهید برای تزئین آن استفاده کنید.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید. ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط روزبهان در چهار شنبه 19 بهمن 1401

مطالب پیشین